Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

duminică, 18 aprilie 2010

Trecutul care urmareste





Era o zi perfecta pentru o plimbare,dar intai sa imi gasesc telefonul.Uite-l pe masuta din sufregerie.Dar,hei!Ce e cu maneru acela din perete.Am dat la o parte fotoliul.Si trage de maner pana nu mai poti,ca nu se intampla nimic.Mai bine daca as impinge.Tot nimic.Pai,sa vad.Il rasucesc si voila:trag de maner si deschid o usa uriasa care e mare cat peretele.Cred ca avea vreo doi,trei metri.Inauntru era intuneric.Intru,iar usa se inchide.O imping,dar sunt blocata in acea camera.Nu cred ca ma aude cineva.Pun mainile in stanga.Un intrerupator!Apas pe intrerupator si voiala!Suus de tot,in tavan(care este la cinci metri de capul meu) s-a aprins un bec.Ce-am vazut in acea camera,numai eu stiu,caci erau tot felul de inventii,desi daca ma puneam in mijlocul ei,distanta de la mine la perete era de un metru jumătate,ca un patrat.Rafturile pe care stateau toate inventiile(nu erau dealea mari) erau din fier ruginit.La fiecare inventie,era o placuta lipita de raft si acolo aparea scris numele creatiei si anul.M-am uitat la fiecare aparat si fiecare era facut in perioada 1912-1918.Unul din aparate arata ca un calculator de buzunar.Avea cele zece butoane cu numerele de la zero la noua,iar langa zero erau doua butoane cu sageti.Mai era un buton verde pe care scria cu litere mici „Mergi atunci”.Pe ecran era scris minus treizeci.Apas pe butonul verde si pamantul s-a cutremurat odata.Am cazut pe jos si am scapat aparatul.Au iesit bateriile si s-au spart.Cred ca fusesera vechi.Becul se stinsese asa ca nu ma mai gandeam la aparat.Am impins usa si am iesit.Mobilierul era cam diferit.Peretii nu mai erau galbeni,ci albi.Pe unul din pereti era o pictura mare cu o caruta trasa de doi boi.Mobila era diferita ptr ca cele doua fotolii lipseau si in locul lor erau doua scaune si o masa(pe care am mutat-o eu cand am deschis usa).Dulapul din fata usii secrete era mare.Nu stiu ce s-a intamplat asa ca am mers si eu la bucatarie,ca acolo o lasasem pe mama.Insa nu am vazut pe nimeni acolo.Totusi,si bucatarie arata diferit.Totul era schimbat in casa.M-am dus in dormitor,poate o fi sora-mea acolo ca ea de obicei se uita la ora asta la telenovele.Insa pe patul mic statea o babaciune si sforaia.Incerc sa inchid usa fara zgomot dar vechimea o face sa scartzaie si baba se trezeste.Se uita la mine mirata si ridicandu-se din pat ma injura.Eu fug de acolo la usa de intrare si vreau sa ies insa e incuiat.Baba venise cu un batz si eu ii spun:

-Ma scuzati ca v-am trezit.Nu stiu cum am ajuns in locul asta.Va jur.Jur pe ce am eu mai scump.

Baba se uita la mine ciudat si spune vrand sa dea cu batzul in mine:

-Vrei sa te cred,hoatzo?

Si da cu batzul dar ma rateaza.Eu ma tot apar si vad o cheie pe masa din spatele babei.Fug la cheie,o iau si baba ma intreaba:

-Ce faci?Incerci sa iesi?

Eu zic ca da ca ea nu intelege ca eu am gresit orice as fi facut.Ea pune batzul jos si se gandeste putin.Eu descui si ies.Baba vine dupa mine si imi spune sa raman.Eu,crezand ca ea vrea sa ma predea militziei,fug,insa las cheia in usa.Afara,totul e diferit.Casele erau altcumva vopsite,iar piatza,cum se vedea din departare era diferita.Insa blocurile au ramas aceleasi.Ma duc acolo si vad oamenii imbracati putin diferit.Nu am vazut blugi stramti cum se poata acum,ci altfel de blugi.Erau alte persoane.La o taraba cu ziare vad o femeie tanara,roscata.Insa nu ea mi-a atras atentia,ci data de pe ziare.Luna si ziua erau cele corecte insa anul era 1980.Uau!Intreb pe femeie,fara sa ma uit la ea:

-Ma scuzati,in ce data suntem?Aici scrie...

M-am oprit pentru ca vazand-o pe femeie la fatza am recunoscut-o.Arata exact ca in pozele din tineretea bunicii.Femeia se uita la mine si spune data de pe ziar.Eu spun:

-Nu se poate!Nu se poate!

Privirea se muta la ziar.Repet acele cuvinte si ma uit la femeie.Spun incet:

-Bunica.

-Ce?intreaba roscata.

-Semeni cu...

-Ee,nu's chiar asa de batrana.rade ea.

Eu las ziarul acolo si merg la casa unde locuieste cea mai buna prietena a mea.Insa altcineva imi deschide usa.Spun numele prietenei mele si femeia imi spune ca nu cunoaste acea persoana.Eu nu stiu ce sa fac.Nu inteleg cum am ajuns in acel loc.Totul e prea ciudat.I'm scared:-ss

Insa m-am gandit la data de pe ziar si am stiut ce era...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates