Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 24 septembrie 2014

Primele zile ca studentă

Am început facultatea şi cum am spus că astăzi am să scriu, iată!

Am tot evitat să pregătesc postarea pentru azi, nu ştiu de ce. Probabil pentru că sunt prea multe de spus despre asta. Este o experienţă total nouă şi diferită faţă de viaţa de liceu. Am atâtea de povestit încât nu ştiu cu ce să încep. Cred că am să încep cu începutul, şi am să povestesc despre cazare.

Sursa: www.lsfetc.ro

Cazarea

Pentru început, a trebuit să stau joia trecută, adică pe 18 septembrie, la o coadă imensă, pentru a lua camera de cămin. Am venit la Timişoara în ziua aceea cu colega mea de cameră. Am vorbit dinainte că o să stăm în aceeaşi cameră de cămin. Am luat camera într-un final şi arăta ok. Am plecat apoi acasă pentru că deja se făcuse târziu şi am ajuns la mine acasă abia la 9 seara. Am revenit în Timişoara în acea duminică, adică duminica trecută. A durat ceva până au venit şi celelalte colege de cameră. Ele sunt tot anul I şi una din ele este colega mea de serie. Camera este bună şi sincer, îmi place la cămin. Viaţa de cămin este frumoasă. Am libertate, sunt departe de părinţi, dar sincer, parcă mi s-a făcut puţin dor de casă, de prieteni... Internet nu am avut şi abia ieri am rezolvat problema. Se pare că trebuia să cumpăram noi Router şi Cablu, însă nu-i nici un bai. Avem internet şi asta contează, pentru că pe internet găsim cursurile. 

Cursuri, seminare şi laboratoare

Am avut vreo 4 cursuri, dintre care două au fost de câte 3 ore. După fiecare 50 de minute, primeam pauză de 10 minute. Până acum, am avut cursuri introductive, ca să înţelegem ce va urma şi să fim pregătiţi pentru cursurile următoare. Profesorii sunt buni cu noi şi încearcă să ne ajute cum pot. Pe lângă asta, mai sunt şi amuzanţi uneori. Dacă avem neclarităţi, întrebăm. Am primit multe surse de unde putem face exerciţii pentru cursuri, de unde putem lua cursurile, am primit la fiecare curs Bibliografia şi chiar sunt optimistă în legătură cu ce va urma. O să fie foarte greu, dar reuşesc eu cumva să iau creditele necesare. 

Laboratoarele înseamnă practică şi cum în liceu nu am avut practică la nici o materie, mi-e puţin frică. Mai ales că e legat de curent electric şi o să lucrăm cu circuite electrice etc. 

Până acum am avut un singur seminar, şi acela de Algebră. Ni s-a dat un test şi profesorul a spus că dacă luăm sub 5, se vor forma alte subgrupe pentru cei care iau sub această nota şi vor fi meditaţi de elevi mai mari ca să repete materia pe care nu o stăpânesc. 

Probleme pe care le-am avut până acum au fost puţine. Una din ele este sportul. Ca să facem un sport trebuie să alegem dintre mai multe variante(de ex, aerobic, baschet) şi apoi să mergem la Baza 1 sau doi ca să ne înscriem. Încă nu m-am înscris, dar plănuiesc să mă înscriu în curând. Spun că a fost o problemă pentru că abia am găsit o zi în care să pot merge să fac sportul pe care îl vreau şi să nu întârzii la curs.

Viaţa de studentă

În general, până acum, este bine. Îmi place ce studiem, chiar dacă nu stăpânesc fizica şi matematica o să fie mai grea. Este total diferit de liceu stilul acesta de predare, dar şi viaţa de aici. Este cu totul altă viaţă. Când mă uit în urmă, nu m-aş întoarce la liceu, deocamdată! 

A, şi o să se întâmple ceva foarte interesant. În liceu, când alegeam şeful clasei, deja se ştia cine va fi şi nu prea era palpitant la vot, dar acum, că suntem 140 într-o serie, o să fie alegeri pentru şeful de an, sau ceva de genul. Poate altora nu le place viaţa de cămin, dar mie una îmi place mult şi abia aştept să văd ce articole îmi rezervă viaţa să scriu, ce urmează.

Mi-am făcut şi prieteni aici. Nu mulţi, dar am făcut cunoştiinţă cu alţi studenţi de aici. Le urez colegilor mei, cât şi altor studenţi, un an bun.



2 comentarii:

  1. Uite, acum am gasit si eu putin timp sa iti mai citesc blogul. Felicitari pentru alegerea de a studia la Timisoara. Tu erai din Ploiesti sau Pitesti ca nu mai stiu...? In ce camin te-ai cazat? Astept impresii....acum ca suntem concitadini...poate ne intalnim la o bere....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Impresii? Pai caminele politehnicii sunt bune, avem tot ce trebuie aici si conditiile sunt bune. Mie imi place caminul.

      Ștergere

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates