Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 9 aprilie 2014

Trecut, prezent şi viitor

Astăzi voi vorbi despre ceva mai abstract. Voi vorbi despre trecut, prezent şi despre viitor. Toate sunt legate una de alta, nu poţi avea prezent fără trecut, şi nu poţi avea viitor fără prezent. Are logică. Dar, am să vă pun o întrebare: Dacă aţi fi puşi în situaţia în care să alegeţi între a uita tot trecutul şi a crea amintiri noi şi a nu mai fi capabil să creezi amintiri noi şi să ai trecutul, ce ai alege? Este o întrebare la care ar trebui să ne gândim. Voi lua ambele variante şi le voi discuta, după care voi spune la finalul postării alegerea mea.

Prima variantă spune că tot trecutul tău, tot ce ştii până acum, se presupune să dispară şi nu mai ai nimic. Tot ce ai în faţă este prezentul, momentul de ACUM în care îţi faci amintiri noi. Totuşi, să uiţi tot ce ştii despre oameni, înseamnă să pierzi experienţa pe care ai acumulat-o şi să iei totul de la capăt. Nu sună aşa de bine, nu?

Dar dacă ai putea să îţi păstrezi amintirile, şi să nu mai poţi să îţi faci altele noi înseamnă să ai momentele plăcute în minte, dar să nu fie nevoie să mai foloseşti experienţa pe care ai acumulat-o până acum. Pentru că practic, a-ţi folosi experienţa înseamnă să îţi faci amintiri noi.

Ambele variante sunt neatrăgătoare, nu? Ştiu. Tocmai de aceea, întrebarea aceasta m-a pus pe gânduri. Ca să vă daţi seama de răspunsul meu, vă voi vorbi acum despre ce scrie în titlu. Trecutul este istoria ta, este ce ai făcut până în acest moment, până ACUM. Este tot ce ai realizat, sunt toate momentele frumoase, dar şi cele rele. Trecutul te-a ajutat să fii cine eşti acum cu adevărat. Dacă nu ai fi avut anumite experienţe în viaţă, cine ştie pe unde ai fi ajuns şi cine ai fi in acest moment. Aşadar, trecutul este foarte valoros şi dacă vrem amintiri plăcute, să ne trezim dimineaţa cu gânduri bune şi să creăm amintiri frumoase. Dar chiar şi cele rele, ne ajută. Fiecare câştig te-a făcut mai fericit, iar fiecare pierdere te-a făcut să devii puternic sau puternică. Nu e ca şi cum el te defineşte. Pentru că asta ar suna ca şi cum ai fi mereu acelaşi şi că dacă ai fost un om rău, eşti şi acum. Mă refer la faptul că experienţele pe care le-ai avut ca şi persoană, în această viaţa te ajută să devii tu însuţi, te ajută să te regăseşti şi poate anumite lucruri pe care le-ai făcut crezând că este bine ce faci, te-au determinat să te schimbi într-o persoană bună.

Prezentul este cel de acum, secunda aceasta în care citeşti aceste rânduri, clipele definitorii pentru viitor. Orice mişcare poate să îţi schimbe viitorul cu mare uşurinţă, fiecare alegere a ta poate să te ducă pe altă cale, pe alt drum. Totul ţine de alegere aici şi orice alegere poate să te ducă spre ceva bun, sau spre ceva rău. Nu ai de unde să ştii. Tot ce poţi să faci este să îţi urmezi inima, căci ea ştie mai bine. Iar când îţi asculţi inima, faci alegerea corectă. Nu ai de unde să ştii ce îţi rezervă viitorul, pentru că e constant în schimbare. Nu poţi să ştii decât vag ce vrei tu de la viaţă şi pentru ce lupţi.  Din această cauză, trăieşte clipa de acum, momentul acesta, şi fiecare zi care urmează din viaţa ta. Bucură-te de fiecare zi şi fii fericit. Viaţa este prea scurtă pentru suferinţă.

Prezentul are mare legătură cu viitorul pentru că îl determină şi, aşa cum am spus, totul ţine de alegeri. Ceea ce ştim este că poate să fie oricum, Ceea ce ştii e lupta pe care o dai ca să ai o viaţă frumoasă, un viitor frumos. De obicei, ţi-l determini după ce iei BAC-ul, când intri la o facultate şi îţi alegi un drum. În rest, doar El ştie ce te aşteaptă. Ceea ce te sfătuiesc este să lupţi pentru ceea ce vrei.

Aşa cum am promis, vă voi spune alegerea mea. Aş alege prima variantă. Mi-am dat seama că orice aş fi făcut în trecut, oricâte premii am luat, tot ce contează este prezentul, să fiu fericită şi să îmi pregătesc viitorul. Trecutul  este doar experienţa acumulată până acum. Nu regret nimic şi caut să aduc zâmbete pe feţele oamenilor. Sunt fericită cu ce am şi mă pregătesc pentru ce va urma. Lupta grea acum începe probabil, după ce intru la facultate.

Tu ce ai alege?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates