Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 23 aprilie 2014

Conversaţie cu mine însumi

V-aţi gândit vreodată cum ar fi dacă aţi putea să vorbiţi cu voi înşivă din trecut? Oare cum ar suna o conversaţie cu mine însumi de acum câţiva ani? Ca răspuns la această întrebare voi crea un scenariu în care am plecat în trecut, aşa cum arăt acum, şi aş merge în urmă cu trei ani, atunci când începusem să trec de graniţa dintre copilărie şi adolescentă şi visam la primul sărut.

Aşa că trec prin portalul magic şi ajung în camera mea care este aproape la fel, doar că nu are ramele foto cu imaginea iubitului şi nici celelalte cadouri pe care mi le-a dăruit el. Mă întâlnesc pe mine însumi,
varianta mai tânără şi mă salut.

ELLA 1(Adică cea de acum, anul 2014): Bună!
ELLA 2(Adică cea din clasa a 10-a): Ăăă, cine eşti? De ce arăţi ca mine?
ELLA 1: Sunt tu, din viitor.
ELLA  2: Şi de ce ai venit înapoi?
ELLA 1: Ca să vorbesc cu tine, adică cu mine.
ELLA 2: Cum este viitorul?
ELLA 1: La 18 ani te îndrăgosteşti şi ai o relaţie foarte frumoasă cu Mircea.
ELLA 2: Serios???(râde cu poftă) Serios, nu pare genul meu.
ELLA 1: Este genul tău, dar o să îţi dai seama mai târziu, după ce scapi de influenţele oamenilor din jur.
ELLA 2: Oricum, tot pare imposibil. Şi cu şcoala cum merge? Am rămas în aceeaşi clasă?
ELLA 1: Da şi te descurci bine. Reuşeşti să treci peste toate şi să ştii că eşti ambiţioasă. O să aflii mai încolo când văzând că unii fug de greutăţi, tu continui lupta indiferent câţi se duc afară din ea. Chiar dacă ştii că nu o să fii cea mai bună în luptă, tot o să câştigi.
ELLA 2: O să mai scriu poezii?
ELLA 1: Da, dar mai rar şi mai frumoase. Mai ales că ai ajuns să cunoşti dragostea şi crede-mă, dragostea chiar există şi chiar este mai minunată decât se spune. Îţi dă putere să treci peste toate cu zâmbetul pe buze.
ELLA 2(după un timp): Aşa o să arăt la 19 ani?
ELLA 1: Da. Ştiu că te întrebi cum e la 18 ani, dar să ştii că nu e mare diferenţă. Cu fiecare an, timpul trece din ce în ce mai repede.
(Linişte, timp în care eu studiez camera)
ELLA 1: Ai avut primul sărut?
ELLA 2: Nu încă.
ELLA 1(Cu privirea la nişte poze, zâmbeşte): O să îl ai atunci în curând şi va fi foarte frumos. Ba chiar foarte diferit faţă de toate imaginile pe care ţi le-ai făcut despre primul sărut.
ELLA 2: Da?? Cu cine? Când?
ELLA 1(privind-o): Nu spun nimic. Spun doar că o să fie neaşteptat şi mult mai frumos decât ţi-ai imaginat, aşa cum sunt toate momentele din viaţă, mult mai frumoase decât ţi le-ai imaginat.
ELLA 2: Spune-mi! Cu cine?
ELLA 1: Nu dezvălui nimic. Tot ce pot să spun este că viaţa va fi din ce în ce mai frumoasă şi vei descoperi lucruri despre tine pe care nu le ştiai. Şi mai mult de atât, o să dezvolţi anumite talente, chiar şi pe acela pe care nu l-ai descoperit. Nu lăsa pe nimeni să îţi distrugă ambiţia pentru că te va ajuta foarte mult în tot ceea ce faci.

Apoi, am plecat din acea vreme şi m-am întors în camera mea, în faţa laptopului pentru a scrie acea conversaţie.

Bine, asta este ceea ce mi-am imaginat: o discuţie cu mine, cea de acum 3 ani. Pe vremea aceea eram foarte diferită şi dacă mi-aş compara viaţa de atunci cu cea de acum, nu aş vrea să o schimb. Cei care au spus că ultimii 2 ani de liceu sunt mai faini decât primii au avut dreptate. Am învăţat atâtea lucruri în anii aceştia şi abia aştept să fiu la facultate să văd cum e şi acea viaţă. Mai ales că se spune că anii de facultate sunt cei mai frumoşi.

Un comentariu:

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates