Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 19 martie 2014

Ce este visul?

Astăzi vreau sa vorbesc despre ceva despre care fiecare are o opinie personală: visele. Nu mă refer la cele pe care le avem în legătura cu viitorul, în care ne dorim ceva anume de la viitor. Despre asta voi vorbi altădată. Acum voi vorbi de acele vise ce le avem noaptea. Deoarece sunt atât de multe puncte de vedere, vă voi prezenta doar câteva şi voi veţi alege varianta care vi se pare mai bună sau mai adevărată.

Unii oameni cred că visul este o imagine a viitorului, a ce se va întâmpla. Ei cred că visul poate să aibă multe semnificaţii şi că poate fi interpretat după fiecare obiect sau persoană ce apare în respectivul vis. Şi probabil că uneori chiar aşa e şi chiar se întâmplă acele lucruri. Aici avem două variante: ori este efectul nocebo, în care ne impunem în minte că se va întâmpla un anumit lucru, ori visele chiar prezic viitorul. Când ne gândim la ceva, atragem acel lucru ca un magnet, chiar dacă nu ne dăm seama decât târziu, aşa că trebuie să avem grijă ce ne dorim. Aflasem asta dintr-un documentar despre secretul unei vieţii frumoase. Documentarul prezentase cum un gând negativ de dimineaţă, ne strică toată ziua, iar dacă ne trezim cu gânduri bune, toata ziua ne merge bine.

Ceea ce ştiu din propria experienţă e că atunci când visez şi ştiu că este un vis, am impresia că am reţinut toate detaliile, dar când mă trezesc, uit o mare parte şi îmi amintesc doar fragmente. Sau uit tot ce am visat şi îmi amintesc doar puţin din cele care au avut un anume impact asupra mea. Vouă vi se întâmplă la fel?

Alţi oameni spun că sunt rodul minţii noastre, cum că emoţiile, ceea ce simţim sau am simţit se exprimă prin vis. Ca şi cum ni s-ar transmite ceea ce simţim. Sau că visăm ceea ce am gândit înainte de a adormi. De exemplu, dacă am avut o problemă în ziua respectivă care ne-a ocupat mult mintea, probabil că ajungem să şi visăm acel lucru. Grijile, temerile, dorinţele pot să ne fie transmise prin vis. Sau dacă s-a întâmplat o nenorocire, visăm uneori chiar şi soluţia sau doar o extindere a nenorocirii.

Unii doctori spun că visul este o descărcare a informaţiilor pe care nu le mai folosim. Pentru că mintea noastră tot primeşte informaţii şi tot primeşte şi ca să se elibereze din memorie, visăm anumite lucruri, amintiri pe care nu le-am mai folosit. Şi că orice asemănare cu viitorul este o coincidenţă. Unele persoane spun că au visat persoane pe care nu le-au mai văzut niciodată în viaţă, după care au văzut acea persoană în acea zi sau în altă zi, iar alţii contrazic această idee spunând că este imposibil. De exemplu, putem să vedem un om la o oarecare distanţă, dar nu îl băgăm în seamă, dar îl visăm. Ori, am văzut persoana respectivă la televizor, într-o revistă sau altă sursă. Orice variantă este posibilă.

Psihlogii au studiat visul şi, consider eu, cel mai bine a reuşit Sigmund Freud, în cartea sa numită Despre vis. Am început să o citesc şi mi se pare foarte interesantă. Nu am ajuns prea departe, din motive proprii, dar mi se pare genial omu'. El a scris şiInterpretarea viselor în care a descifrat secretul visului, dar care ar putea fi greu de înţeles pentru nespecialişti. Aşa că a scrisDespre vis, pentru publicul larg.

Din punct de vedere religios, Biblia spune ceva asemnător cu ce am scris la început. Scrie în Biblie că El vorbeşte prin vise, prin vedenii de noapte, când oamenii sunt cufundaţi într-un somn adânc, când dorm în patul lor.(Sursă: Biblia, Iov 33:15). Nu cred că trebuie să explic, pentru că versetul este destul de explicit. Din acest punct de vedere se pot spune multe, dar mă voi rezuma la ce am scris.

Am vrut, în această postare, să arăt mai multe variante de răspuns la întrebarea Ce este visul şi de unde vine?. Aşa că vă voi lăsa pe voi să decideţi ce variantă alegeţi. Poate fi o singură variantă, sau mai multe ce pot exprima aceeaşi idee prin cuvinte diferite.

Tu ce alegi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates