Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

duminică, 3 ianuarie 2016

Recenzia cartii "Mâine", scrisă de Guillaume Musso

Cartea Mâine scrisă de Guillaume Musso(din franceză Demain) este un roman polițist, aș spune eu. Se bazează pe descoperirea adevărului din spatele unui lucru fără explicație logică. Abordează în același timp tema familiei și a științei.

Acest roman începe cu un bărbat care cumpără un nou laptop. Acest lucru se întâmplă la aproape un an după decesul soției sale pe care a iubit-o enorm. Viața lui se schimbă după achiziționarea acestui laptop de la o vânzare în aer liber. Matthew descoperă în el poze, deși i s-a spus că a fost reinstalat windows-ul. Cu ajutorul lor descoperă e-mailul fostei proprietare cu care începe să vorbească. Totul este normal până când își dau întâlnire și descoperă că el trăiește în anul 2011, iar ea în 2010 și singurul mod prin care cei doi pot comunica este acel laptop. Acțiunea se bazează pe descoperirea misterului. Deși la început s-a pus accent pe viața lui Matthew, după un anumit număr de pagini Emily devine personaj principal și în același timp cea care va schimba viitorul.

Personajale sunt conturate în așa fel încât să arate drama fiecărui personaj în parte și evoluția lor odată cu avansarea acțiunii. Un lucru descris detaliat este locul acțiunii. De fiecare dată când se întâmplă ceva, acțiunea se petrece într-un loc precis, ca și cum ar exista în realitate. Acest lucru ajută cititorul să își imagineze totul. Apar multe nume de străzi care e posibil să existe în realitate. Momentan nu am căutat informații, dar faptul că locul acțiunii pare real este un element important și un efect foarte bun asupra cititorului.

Un alt lucru înteresant este chiar misterul. De-a lungul romanului apar diferite explicații asupra a ce se petrecea cu adevărat cu acel laptop, dar până la final nu rămânem decât cu un mister mai mare. Acest element este destul de interesant în transmiterea unei povești pentru că până și filmele despre știință în care predomină ca genii ateii arată mistere ce nu pot fi descoperite pentru că unele lucruri pur și simplu nu au explicație.

Cartea m-a ținut în priză două-trei zile pentru că m-a prins de la început. Și o carte care mă atrage de la primele pagini mă va face să o citesc în scurt timp.

Este o carte bună, dar nu m-a lăsat la final cu acel gând că aș fi vrut să fie continuată. Nici nu ar fi avut cum pentru că povestea s-a terminat cum trebuia să se termine și nu mai era nimic nou de prezentat. Probabil și eu ca cititor am devenit interesată de anumite tipuri de cărți.

În concluzie este o carte bună. O recomand pentru cei ce doresc o lectură ușoară.