Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 1 octombrie 2014

Nu mai e de joacă

Facultatea este ceva foarte serios. Unii aleg să nu o facă. Eu am ales să fac o facultate şi prin urmare să văd şi să simt cum e viaţa de student. Ultima dată am scris despre primele zile ca studentă, dar poate nu am scris tot ce ar trebui.

Am venit vineri acasă şi am plecat duminică. Între timp, am putut să mă gândesc la viaţa aceasta nouă. Cum am mai spus, totul e nou, dar pe lângă asta, eşti şi pe cont propriu. Nu mai este mami şi tati să te ajute întotdeauna. Trebuie să pleci de colo colo ca să completezi contracte, să îţi rezolvi problemele, să te descurci singur.

Înveţi, într-un fel, să trăieşti pe cont propriu. Un prieten mi-a spus că în primul an de facultate intri un copil, iar când ieşi din facultate eşti experimentat într-un domeniu. Mi s-a spus că după un an de facultate o să fiu total schimbată, matură. Deja încep să simt aceste schimbări. Ca şi student, trebuie să înveţi să te descurci pentru că dacă te plângi, nu ajută la nimic. Nu poţi să o laşi deoparte, mai ales cu cursurile. Nu poţi să nu repeţi măcar odată pe săptămâna pentru că dacă laşi cursurile să se adune, o să ai mult de recuperat şi chiar ai de învăţat.

În liceu, unele ore nici nu le făceai, la facultate, totul contează şi totul este luat în serios: cursul, seminarul, laboratorul. În liceu, îţi mai permiteai să lipseşti, aici, o singură absenţă la un seminar sau un laborator îţi strică programul, căci trebuie să îl faci cu altă grupă. Nu mai e de joacă. Şi deşi nu am început să scriem mult, ştiu că o să urmeze greul abia săptămâna care vine. Cursurile la matematică, faţă de liceu, sunt mai abstracte, mai extinse.

Am văzut că trebuie să accepţi viaţa aşa cum e. Unele lucruri nu pot fi schimbate şi trebuie să vezi partea bună în tot ce faci. Nu îţi place fizica, tu ai ales facultatea asta. Ori te laşi, ori munceşti. Nu îţi place căminul, asta e. Majoritatea studenţilor trec prin asta, şi mai toţi părinţii au trecut prin asta şi prin aspecte mai neplăcute decât cele de acum. Mi-a fost frică, dar ştiu că trebuie să mă descurc. Am făcut alegerea asta, şi trebuie să merg până la capăt. Mulţi oameni trec prin asta şi cine sunt eu să mă plâng? Este ceva normal şi deşi este foarte greu, privesc viitorul cu optimism, TREBUIE.

În concluzie, prin această postare scurtă, îndemn oamenii să facă o facultate, pentru că angajatorii caută oameni cu studii mai mult decât oameni fără studii. Bacalaureatul este o piesă importantă. Este adevărat, fără BAC poţi găsi de lucru, dar dacă intri la o facultate pe un domeniu căutat sau pe domeniul în care te pricepi foarte bine, ai şanse mai mari de câştig.

De exeplu, angajatorul X a făcut un anunţ şi să spunem că se duc 3 tipuri de oameni:

  1. Oameni fără Bac
  2. Oameni cu Bac dar fără Facultate
  3. Oameni calificaţi cu facultate
Pe cine angajează? Pe cei cu o calificare pentru că aceia au studiat pe acel domeniu. În plus, cel cu facultate se poate dezvolta mai mult pe acel domeniu. Însă, găsirea unui loc de muncă cere şi noroc. Şi sunt excepţii rare când cineva fără calificare a reuşit într-un domeniu pentru că avea talent în acel domeniu şi a învăţat singur.

Au început facultatea şi studenţi din celelalte universităţi şi le urez lor, dar şi celor care au început şcoala: Baftă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates